Future-proof teststrategie voor een innovatief traject: de mensen van Valori zijn echte visionairs

Vliegmaatschappij Transavia heeft met de insteek ‘Making the connection by giving controle to our passengers and making every passenger feel special’ de behoeften en belangen van haar passagiers als hoogste prioriteit. Om deze visie volledig door te voeren werd het tijd om de disciplines ‘commercial en operations’ samen te voegen.

Angelo Fentener van Vlissingen, Product Owner Transavia, verantwoordelijk voor het optimaliseren van de customer experience & journey in de operatie: “Na onderzoek beseften wij dat onze passagiers, voor een optimale reisbeleving, behoefte hebben aan controle. Vliegen kan stressvol zijn en kan bepaalde emoties naar boven halen. Men moet tijdig op het vliegveld zijn, bagage afgeven bij de check-in balie… al met al is het best een complex proces voordat passagiers kunnen vliegen. Daarnaast hoeft er maar iets fout te gaan en men raakt de controle kwijt over de reis. Wanneer passagiers precies weten wat er speelt, krijgen zij het gevoel in control te zijn en wordt het stressniveau beduidend minder. Daarom willen wij hen op het juiste moment, zowel digitaal als fysiek op de vliegvelden, persoonsgebonden eenduidige en accurate informatie geven. Daar lag de grote uitdaging, want de disciplines commercial en operations stonden, IT-technisch, los van elkaar. Om dit gat te vullen kozen we voor Pega.”

"Valori bracht ons een Lead Tester en testautomatiseerders met specialistische kennis van Pega"

Lees de volledige referentie