VIVAT bestaat uit de verzekeringsmerken Zwitserleven, Zelf, Route Mobiel, Reaal, nowGo en de vermogensbeheerder ACTIAM. VIVAT is een jonge organisatie met jarenlange ervaring. Al honderdvijftig jaar helpen de organisaties die nu binnen VIVAT gebundeld zijn, klanten bij het vergroten van hun financiële zelfredzaamheid. Ontwikkeling en solidariteit waren belangrijke kernbegrippen bij onze rechtsvoorgangers. En ook vandaag de dag is VIVAT nog altijd een sociale en betrouwbare verzekeraar, waarbij de dienstverlening aan de klant centraal staat.
Nieuw CRM-pakket
Om dat mede te bewerkstelligen, werkt VIVAT aan de implementatie van één CRM-pakket. “Tot voor kort hadden we binnen Vivat voor elk label een eigen CRM-systeem, dat wordt vervangen door één systeem voor de totale organisatie,” vertelt projectmanager Cor Warffemius. “Hierbij is gekozen voor Pega en hun customer engagement software. Onze uitdagingen liggen vooral in het feit dat we verschillende werkwijzen bij elkaar moeten brengen én dat we te maken hebben met een voor ons nieuw CRM-pakket.”
Performance testen op Pega
Voor het uitvoeren van de performancetesten op dit Pega-systeem riep Vivat de hulp van Valori in. “We wilden een goed beeld krijgen van de performance van het systeem bij een grote groep gebruikers. Op advies van Pegasystems kwamen we terecht bij Valori, één van de weinige bedrijven in Nederland met expertise aangaande performancetesten op Pega.” De Pega-performance engineers van Valori gingen vervolgens bij Vivat aan de slag, waar nodig met back-up van de andere Pega-deskundigen van Valori.
Snel en goed beeld van performance door Valori
“Dankzij deze ondersteuning van Valori ontstond snel een goed beeld van de performance. Bovendien kregen we duidelijk inzicht in de noodzakelijke verbeteringen, deze hebben we vervolgens doorgevoerd. Voordeel van Valori is bovendien dat de testers breder meedenken dan alleen de opdracht. Dat bleek ook nu het geval. Valori heeft ons prima geholpen, het nieuwe systeem is inmiddels deels succesvol in productie genomen.”