Experis Ciber is opgericht in 1996 en vormt onderdeel van Experis IT, hét IT-merk van ManpowerGroup Nederland. Met ruim 350 gedreven consultants realiseert het bedrijf succesvolle digitale transformaties. Met IT-advies, -implementatie en -beheer worden bedrijfsuitdagingen omgezet in de juiste IT-keuzes.
Als Serviceline Manager stuurt Mark Verhagen binnen één van de servicelines van Experis Ciber vijf teams aan, gespecialiseerd in managed service organisatie. “Deze teams beschikken over verschillende expertises, zoals Java, Microsoft, Enterprise Content Management, integratie en operation control center,” vertelt Mark. “Wij beheren vooral systemen van middelgrote klanten in de energiesector. De teams zijn tevens in staat om software te ontwikkelen, waarbij Agile Scrum gewerkt wordt. Goede afstemming met de werkwijzen van de klanten is essentieel. Wat tot nu toe ontbrak, was gespecialiseerde kennis op het gebied van testen. Daar wilden we intern een proces voor inrichten, ook klanten hebben immers steeds meer belang bij professioneel testen en een gedegen registratie daarvan. Voor een redelijk complex IT-project – dat we samen met vier partijen bij een dienstverlener in de energiesector hadden opgestart – zochten we extern deskundige testondersteuning. Die vonden we bij Valori.”
Valori kreeg een tweeledige opdracht: allereerst het leveren van concrete testondersteuning bij dit speciale project. Hierbij werd het testproces met testdocumentatie geprofessionaliseerd: testplannen, scripts en rapporten. Daarnaast werd Valori gevraagd om ondersteuning te bieden bij het opzetten van een intern testproces bij Experis Ciber. Daartoe werd een framework voor geautomatiseerde GUI-testen opgezet: Selenium, Serenity, Cucumber en Maven.
“Valori leverde een competente testconsultant: zorgvuldig, met het vermogen om de juiste aansluiting in de organisatie te vinden en prettig in de omgang. Meerwaarde van Valori is dat de medewerkers de moeite nemen om breder te kijken dan alleen de verstrekte opdracht. Door als schakel te fungeren met de andere disciplines binnen Valori, voorzag deze Valoriaan ons bovendien van veel aanvullende kennis. Er werd breed meegedacht over de manieren waarop wij de dienstverlening aan onze klanten kunnen verbreden. Die extra support vind ik eveneens een sterk punt van Valori. De opdracht is naar volle tevredenheid afgerond.”