Jasper Meijer: “De workshop ‘Customer Journey’ van ons Gilde BA was zeer geslaagd”

dinsdag 21 mei 2019

Moment:

9 april 2019

Waar:

Valori-kantoor, Papendorp

Gebeurtenis:

Workshop ‘Customer Journey’ bij het Valori Gilde ‘Business Analyse’

Bijzonder omdat:

“Het Gilde ‘Business Analyse’ is één van de Gildes die binnen Valori actief zijn. In elk Gilde komt een groep consultants met dezelfde expertise regelmatig samen; dat heeft voor de consultants en hun klanten interessante voordelen. Door hun expertise te verrijken, kunnen de consultants voor klanten van een grotere toegevoegde waarde zijn. Daarnaast biedt een Gilde, Valori breed, een aantrekkelijk ontmoetingsplatform voor de betreffende groep consultants. Ons Gilde ‘Business Analyse’ bestaat sinds 2017, gemiddeld komen we eens per vijf à zes weken samen en mijn collega Carl en ik zijn Gildelead.

Onze bijeenkomsten beginnen altijd met een gezamenlijk etentje. Daarna volgt een educatief en vooral interactief programma, en voor degenen die dat willen is er na afloop van de avond nog een drankje. Bij elke meeting organiseren Carl en ik iets nieuws, in september bijvoorbeeld was dat een workshop ‘zakelijk tekenen’. Deze workshop maakt onder andere duidelijk hoe presentaties dankzij informatieve tekeningen verluchtigd kunnen worden, dat bleek veel collega’s aan te spreken. Er kwamen ruim dertig collega’s bijeen; het was een succesvolle avond.

Voor mijn Valori Moment kies ik de meeting van 9 april, toen een workshop Customer Journey plaatsvond die zo’n vijftien collega’s bijeenbracht. Het idee voor de workshop ontstond bij de Gildeleads en drie leden van ons Gilde, nieuwe Valori-collega’s die dit onderwerp eerder voor hun afstuderen hadden benut. Het feit dat zij deze suggestie aandroegen - en de avond ook wilden verzorgen - weerspiegelt goed de wederzijdse inspirerende werking van ons Gilde. Het is mooi als mensen werken vanuit een bepaalde passie. Customer Journey is bovendien een boeiend onderwerp en één van de speerpunten van het Gilde. Deze techniek wordt namelijk door veel Business Analisten toegepast bij hun klanten. De workshop belichtte wat een Customer Journey inhoudt en hoe je zoiets opzet. Vervolgens kregen de deelnemers enkele leuke oefeningen aangeboden, hierbij zag ik mijn mede-consultants pas écht enthousiast worden. Dat enthousiasme leidt er vervolgens toe dat we dit onderwerp de volgende keer verder oppakken, zodat we het nog beter in de praktijk kunnen toepassen. De reacties na afloop waren dan ook heel positief. Kortom: het was in een alle opzichten geslaagde bijeenkomst, waarbij weer eens goed duidelijk werd hoe veelzijdig en inspirerend het werken bij Valori is.”

Meer weten over werken bij Valori?

Download ons e-book Werken bij Valori via onderstaande knop:

E-book werken bij Valori